7 września 2014

Facebook - rejestracja nowego konta

Założenie konta na Facebooku zajmuje najwyżej kilka minut. Wart jednak poświęcić trochę czasu na podanie najważniejszych informacji o sobie oraz zmianę ustawień prywatności. Aby założyć konto na Facebooku, należy odwiedzić stronę główną serwisu, czyli www.facebook.com. Jeśli strona wyświetli się po angielsku, można kliknąć w stopce słowo "polski", co pozwoli na zmianę języka na ojczysty.

Rejestracja nowego konta


Podczas rejestracji po prawej stronie pojawi się kilka pól tekstowych, gdzie trzeba będzie podać podstawowe informacje, takie jak imię, nazwisko, adres e-mail czy hasło. Polecam wpisanie prawdziwego adresu e-mail, ponieważ Facebook nie wysyła spamu. Wykorzysta jedynie e-mail do przypomnienia hasła oraz poinformowania o nowych zdarzeniach w serwisie. Jeśli jednak te wiadomości będą uciążliwe, można je bez problemu wyłączyć. Oprócz adresu e-mail należy podać też hasło, które powinno mieć co najmniej 10, a najlepiej od 12 do 15 znaków. W celu jak najlepszej ochrony swojej internetowej tożsamości, hasło powinno zawierać małe i duże litery oraz cyfry i znaki specjalne.

Po uzupełnieniu danych należy kliknąć przycisk "Zarejestruj się". Na drugim etapie zakładania konta użytkownik musi zweryfikować wprowadzone dane. Serwis społecznościowy upewnia się, że osoba zakładająca konto na pewno jest człowiekiem, a nie np. automatycznym botem spamowym. W tym celu trzeba przepisać dwa słowa z obrazka. Bywają one czasem nieczytelne, dlatego w razie problemów można poprosić kogoś o pomoc lub skorzystać z opcji "Zabezpieczenie dźwiękowe".


Znajdź swoich znajomych

Tuż po rejestracji Facebook proponuje wyszukanie znajomych za pośrednictwem danych pobieranych z konta e-mail użytkownika. W tym celu trzeba podać hasło do skrzynki pocztowej, jeśli takowa jest obsługiwana przez system Facebooka. Bez obaw, ta procedura jest całkowicie bezpieczna. Hasło zostanie wykorzystane tylko raz, potem nie będzie przechowywane przez Facebooka. Oczywiście nie jest to wymagane, aby przejść do kolejnego kroku i w razie wątpliwości dotyczących skanowania przez Facebooka prywatnej poczty można ten krok opuścić.

Jeśli zdecydujemy się na podanie danych do skrzynki, trzeba mieć na uwadze, że skuteczność operacji zależy od tego, jak intensywnie użytkownik wykorzystuje swój e-mail. Facebook analizuje całą pocztę wychodzącą i przychodzącą. Porównuje ją do adresów e-mailowych w swojej bazie. Zwykle znacznie przyspiesza to proces odnajdywania znajomych czy krewnych, jeśli do rejestracji w portalu użyli oni tego samego adresu, jak podczas prowadzenia z nami korespondencji. Algorytmy działają sprawnie, ale naturalnie w przypadku niektórych osób wyniki mogą być mizerne, a wyszukiwanie znajomych trzeba będzie prowadzić ręcznie.

Drugi krok wiąże się z podaniem dodatkowych informacji na temat pracodawcy i ukończonych szkół. Także te dane nie są obowiązkowe, ale pomagają odnaleźć znajomych i kolegów z pracy. Po ukończeniu tych kroków Facebook zasugeruje kilkadziesiąt osób, które użytkownik może znać. Będą to osoby, które ukończyły te same szkoły lub pracowały w tych samych firmach co użytkownik. Ostatni krok przy tworzeniu konta to dodanie zdjęcia profilowego. Najprościej przesłać je z dysku. Najlepiej wybrać fotografię, na której widać tylko twarz, ale nie ma tutaj reguły; zdjęciem profilowym może być równie dobrze dowolny obrazek.

Zmień ustawienia prywatności


Każda informacja, którą użytkownicy umieszczą na Facebooku może mieć różne ustawienia widoczności. Podstawowe opcje to "Publiczne" (dostępne dla wszystkich), "Dla znajomych znajomych" lub wyłącznie "Dla znajomych". Pod trzema głównymi opcjami znajduje się szczegółowa lista ustawień. Można zmodyfikować tutaj np. opcję dotyczącą tego, kto może wyszukać profil, kto może wysyłać zaproszenia do znajomości, zmienić ustawienia tagowania w zdjęciach czy wpisach na tablicy itp.

W ustawienia prywatności warto jeszcze przejść do ustawień aplikacji. Aplikacje to małe programy, które zwiększają funkcjonalność Facebooka. Znajduję się tu lista aktywnych aplikacji i gier. W sekcji "W jaki sposób użytkownicy udostępniają informacje o Tobie aplikacjom, których używają" powinny być zaznaczone tylko niektóre, podstawowe dane. Domyślnie, niestety, włączone są wszystkie. Szczegółów tych powinno być jak najmniej. Oprócz tego warto wyłączyć natychmiastową personalizację. Wyszukiwanie publiczne najlepiej zostawić aktywne. Dzięki temu różne osoby będą mogły znaleźć profil w głównej wyszukiwarce Facebooka. Nie uzyskają jednak dostępu do prywatnych danych.

Każda z informacji zawartych w profilu użytkownika lub umieszczonych na tablicy ma swoją własną ikonkę, po kliknięciu której można zmienić opcje prywatności danego elementu. Można np. publicznie podawać wyłącznie służbowy adres e-mail., podczas gdy znajomi będą mieli dostęp także do prywatnego adresu. Facebook każdemu użytkownikowi pozostawia pełną dowolność.

Brak komentarzy: