Podobnie jak telekonferencja daje możliwość prowadzenia rozmów z wieloma użytkownikami jednocześnie. Różnicą jest to, że rozmowy prowadzone są za pomocą kamer internetowych lub telefonów komórkowych.
Stanowisko uczestnika wideokonferencji musi być wyposażone w komputer z łączem telekomunikacyjnym o szybkości min. 128 kb/s, kamerę wideo, mikrofon oraz odpowiednie oprogramowanie umożliwiające usługę wideokonferencji, którym najczęściej jest komunikator internetowy (np. Skype, AQQ).
Wideokonferencja:
- optymalizuje koszty kontaktu,
- zwiększa efektywność rozmów (w porównaniu z telefonem, komunikatorem tekstowym, pocztą)
- może zwiększać zaufanie do sprzedawcy (o ile jest to prawidłowo funkcjonujący kanał sprzedaży/informacji produktowej)
- ułatwia podejmowanie decyzji (w tym zakupowych) poprzez bezpośredni, wizualno-głosowy kontakt,
- może poprawiać wizerunek firmy (jak każde, prawidłowo używane narzędzie)
Wideokonferencje bazują głównie na technologii ISDN wykorzystującej cyfrowe łącza telefoniczne oferowane przez TP S.A. oraz operatorów telefonii komórkowej; medium transmisyjne stanowić mogą również sieci lokalne, rozległe oraz połączenia satelitarne.
Efektywność systemów konferencji mierzona jest w czasie rzeczywistym w klatkach na sekundę.
Coraz częściej spotykanym rozwiązaniem jest przeniesienie wideokonferencji do Internetu (Webkonferencja). Wtedy do obsługi wystarczy komputer podłączony do internetu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz